دادگاه تجدید نظر بحرین مجازات اعضای کادر پزشکی را کاهش داد
نوشته شده توسط : sasurse

یک دادگاه تجدید نظر در بحرین محکومیت شماری از کارکنان کادر پزشکی این کشور را که در ارتباط با حرکت اعتراضی علیه دولت محاکمه و در دادگاه بدوی محکوم شده بودند، کاهش داد.

براساس احکام این دادگاه که روز پنج شنبه، ۲۵ خردادماه صادر شد، ۹ نفر از این افراد از اتهامات وارده تبرئه شدند اما یکی از پزشکان به نام علی الاکری به ۵ سال زندان محکوم شد.

دادگاه یکی دیگر از متهمان را به سه سال زندان و هفت نفر دیگر را هریک به یک ماه تا یک سال زندان محکوم کرده است.

دو نفر دیگر از متهمان هم به حکم خود اعتراض نکرده بودند و گفته می شود که بحرین را ترک کرده یا مخفی شده اند.

گروهی متشکل از ۲۰ پزشک، پرستار و کارمند بیمارستان‌های بحرین در پاییز سال گذشته به جرم شرکت در نا آرامی ها و اعتراضات ضد رژیم به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده بودند.

به این افراد اتهامات متعددی مانند اقدامات ضد امنیتی، تحریک به آشوب، اختفای اسلحه، ارتباط با اخلالگران در نظم عمومی و نشر اکاذیب وارد شده بود.

در مقابل، متهمان گفته بودند که برحسب وظیفه حرفه ای خود، به کسانی که در جریان تظاهرات زخمی شده و به خدمات درمانی نیاز داشتند کمک کردند و مرتکب جرمی نشده اند.

متهمان تصاویری را هم از ورود زخمی ها به بیمارستان و تلاش کادر درمانی برای کمک به آنان تهیه کرده بودند که به طور گسترده در سطح بین المللی منتشر شد.

دادگاه ویژه بحرین ۱۳ نفر از این ۲۰ متهم را به ۱۵ سال زندان، دو نفر دیگر از متهمان را به ۱۰ سال و ۵ نفر را به ۵ سال زندان محکوم کرده بود اما اکثر آنان خواستار تجدید نظر در این احکام شدند.





:: برچسب‌ها: چشم انداز , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: